dinsdag 19 mei 2015

Happy House Met Starwax

Ik ben een enorme netheidsfreak. Ik heb graag dat alles proper ligt en als ik naar "Friends" kijk, dan voel ik een intense verwantschap met Monica Geller - wat een topwijf. Helaas heb ik niet veel tijd om te poetsen met een voltijdse job, een bijberoep, een gezin(netje), veel hobby's en eivolle weekends. Ik vind dat jammer, omdat ik - raar maar waar - best wel graag poets. Met wat leuke muziek op de achtergrond vind ik kuisen écht geen straf. Toen de mensen van Starwax mij een tijdje geleden vroegen om enkele van hun producten uit te testen, was ik meteen enthousiast.  Ik kende het merk nog niet, maar een snelle blik op de website leerde mij dat het best veel kuisproducten in zijn gamma heeft. Om de producten grondig te kunnen uittesten, plande ik vorige week vrijdag een grote kuisdag. Het was een brugdag , ideaal dus om de volgende producten aan een testsessie te onderwerpen:


Lederen zetels Wij hebben onze zetels al bijna 9 jaar. Al die tijd hebben ze eigenlijk nog geen enkele verzorgende behandeling gekregen, behalve eens de naden stofzuigen en met een halfnatte doek kuisen. Leren zetels moeten echter voldoende gehydrateerd worden. Hoog tijd dat ik dat eens deed, shame on me! Hiervoor gebruikte ik de voedende ledercrème van Starwax (zoals de naam zegt is was de basis van Starwax, het is het product waarmee ze destijds gestart zijn). Moeilijk in gebruik is de boenwas niet: het product aanbrengen op de (propere) zetel, een half uurtje laten intrekken en daarna opblinken met een propere doek. Best een intensief werkje, want als je niet voldoende opblinkt, voelt de zetel plakkerig aan. Maar dit is natuurlijk niet iets wat ik elke week moet doen, en ik merk wel dat mijn zetels er deugd van hebben. Ze herademen!


Tegels - In ons huis ligt parket (in de living), laminaat (in de slaapkamers) en tegels. Wij kozen voor een natuurstenen lichtgrijze tegel met een ruwe maar toch warme look. Ik ben trots op onze mooie vloer en vind het dan ook belangrijk om de tegels goed te verzorgen. Ik placeer regelmatig een dweilke, dat is eigenlijk niet zoveel werk en het geeft een veel opgeruimder en properder gevoel dan stofzuigen. Vrijdag testte ik het Verzorgend Reinigingsmiddel voor marmer en natuursteen van Starwax uit. Als je de dosering goed volgt, dan kan je gewoon dweilen zonder daarna nog te moeten spoelen. Handig want tijdbesparend! Het product bevat geen glansmiddelen, wat ideaal is voor de matte, cleane look van mijn tegelvoer. Het laat ook geen strepen achter. De geur is zeer neutraal - geen bloemetjesgeur of Mister-Proper-achtige aroma's. maar dat vind ik niet zo erg want een hemels frisse geur is niet altijd garantie voor een topproduct.




Badkamer - Ik spendeer redelijk wat tijd in de badkamer (ik ben nu eenmaal een vrouw, echt abnormaal vind ik dat niet) en dus heb ik graag dat ze proper ligt. Stofzuigen doe ik heel vaak omdat ik een dégoût heb van haar op de vloer. Gek word ik ook van verkalkte, vuile kranen. Helaas kom ik er minder toe om die te poetsen. Vrijdag gaf ik ze een hele goeie beurt met de krachtige ontkalker van Starwax. Op de foto kan je duidelijk zien dat het product prima zijn werk deed. Ik gebruikte het ook om de "vloernaad" (of hoe noem je zoiets?) in onze inloopdouche te poetsen, want daar blijft veel vuiligheid in achter. Ook bij dit product viel het me op dat het geen straffe geur heeft.


Spiegels - Voorlopig hebben we in onze badkamer nog een "provisoire" spiegel van op de zolder van mijn schoonmoeder. Ooit komt er een superdeluxe, grote, op maat gemaakte spiegel - ooit. Dat neemt niet weg dat ik mijn rode spiegel regelmatig poets - kwestie dat hij zo lief mogelijk is voor mijn spiegelbeeld. Ook hier heeft Starwax een prima product voor: de ruitenspray met alcohol. Door de alcohol heeft dit product een vrij straffe geur, maar vermijdt het ook strepen en zorgt het voor extra glans.


Inductiefornuis - Ik ben heel content van mijn inductiekookplaat, ik zou ze niet meer kunnen missen. Ik vind zo'n inductieplaat gewoon ook heel mooi. Het strakke uitzicht pas perfect in onze moderne keuken. Ik heb een hekel aan vetspatten dus na elke kookbeurt wordt de plaat grondig gepoetst - dat is echt een kleine moeite, het duurt ocharme 1 minuut. Hiervoor is het Starwax reinigingsmiddel voor inductiekookplaten uitermate geschikt. Het is een zeer handige spray die alle vlekken en spatten onmiddellijk verwijdert. Een product dat ik echt niet meer kan missen in mijn keuken!


Kortom: vrijdagavond blonk mijn huis als nooit tevoren. Ik kijk al uit naar de volgende poetssessie! :-) Ik besef dat ik een buitenbeentje ben omdat ik poetsen niet als een hels karwei beschouw… Maar ik heb een mooi huis, waar ik veel in geïnvesteerd heb, en dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat ik daar goed zorg voor draag.

Zijn jullie even grote kuisfreaks als ik? Of net niet? Smijt het op tafel in de comments hieronder!

Dank aan de mensen van Starwax dat ik hun producten mocht uittesten, ik blijf ze zeker verder gebruiken! Ik heb een poetsvrouw die me elke 2 weken een half dagje komt helpen, en ik zal zeker ook aan haar vragen om de Starwax stuff te gebruiken.

Wil je zelf de producten van Starwax gaan gebruiken? Je vindt ze in de lokale DIY-handel of bij Brico. Alle verkooppunten kan je makkelijk terugvinden op de website http://be-nl.starwax.eu/

Lots of love, Josie xo

13 opmerkingen:

  1. Hier ook een kuisfreak....maar veeel te weinig tijd...!
    Ga die producten zeker eens uittesten! Verkopen ze die gewoon in de supermarkt?
    grtjs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ja, die tijd hé...
      Te koop bij Brico en de DIY, de dealers staan op de Starwax website.
      Have fun! :-)

      Verwijderen
  2. Ik heb het graag opgeruimd en proper maar mijn "kuisziekte" is echt veeeel verminderd de voorbije jaren. Enerzijds heb ik er minder zin in, ik haal mijn plezier uit andere dingen :-) En anderzijds ook gewoon minder tijd. Onze poetsvrouw komt nu wekelijks en ik vind dar fantastisch 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bij mij ook al fel verminderd buiten vroeger. Maar het zit nu eenmaal in mij.
      Ik heb een poetsvrouw om de 14 dagen, ik vind dat voorlopig wel voldoende.

      Verwijderen
  3. Ik heb het graag opgeruimd en netjes, maar meestal laat de tijd mij in de steek (en dan zijn er nog geen kindjes...). Mijn man vraagt me vaak ook om het toch even te laten liggen, maar ja, dan zit ik in de zetel naar tv te kijken en zie ik enkel hoe proper het wel niet (!) ligt dus!

    Verkopen ze die producten in de supermarkt? Dan neem ik zeker eens een kijkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook dat probleem van tijd, en ik kan niet rustig in de zetel zitten in een rommelig huis. Dat is een ernstige afwijking van mezelf, hoewel ik er wel mee kan leven ;-)
      Te koop in de doe-het-zelf handel en de Brico, de verkooppunten staan op de website!

      Verwijderen
  4. Ziet er goed uit. Ik zoek nog steeds een goede vloerreiniger voor mijn keramische tegel. (En verder ben ik niet kuisminded vrees ik ☺️)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben zeer content over de tegelreiniger, dus wat mij betreft zeker een aanrader.

      Verwijderen
  5. kuisen wat is dat?
    (kijkt zeer angstvallig naar haar eigen mama die op woensdag langs komt *oef* )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha :-)
      Ik heb thuis altijd mee moeten helpen met de kuis met mijn eigen mama, vandaar dat ik het nu ook grotendeels zelf doe. Zelfs al heb ik weinig tijd. Maar ik ben de poetsvrouw wel dankbaar voor haar overkomst elke 2 weken :-)

      Verwijderen
  6. Hi, ik kwam via een loopblog op jouw blog terecht en heb zie dat je ook in de buurt van Brugge woont / woonde. Het viel me op dat jullie prachtige rode lederen zetels hebben. Kan je me zeggen van welk merk deze zijn ? Aan de hand van jouw tekst weet ik ondertussen ook hoe ik ze over 9 jaar nieuw leven moet inblazen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, wij hebben onze zetels al 10 jaar en ik weet niet welk merk dit is... Ze komen van bij Meubelen Cuylle in de Oostendestraat in Torhout. Daar hebben ze altijd een ruime keuze, al moet ik erbij zeggen dat wij onze zetels daar kochten omdat het de zaak van de familie is. Maar je kan wel altijd eens gaan kijken!
      Liefs x

      Verwijderen
    2. Ik kom af en toe in Torhout, dus spring ik er wel eens binnen.
      Groetjes !

      Verwijderen