vrijdag 11 september 2015

25 Questions Tag

Ik las op de blog van Falderie de 25 Questions Tag. het leek me wel een leuke om zelf eens te doen. Zo hebben jullie wat leesvoer voor het weekend! :-)
1. Heb je huisdieren? Voorlopig nog niet. Ik heb thuis vroeger wel altijd een kat gehad - meestal 2, 3 of 4 zelfs. Ik ben dol op katjes en binnenkort haal ik er zeker eentje in huis. We wonen rustig in het groen en er lopen heel veel poezen rond. Ik wacht alleen nog het juiste moment af, ik denk dat ik sowieso beter wacht tot in de lente/zomer van 2016. Want ik wil graag een kitten, eentje met hetzelfde energiepeil als mijn zoon :-)
2. Noem drie dingen op die het dichtst bij je zijn: een kop thee, mijn smartphone en lippenbalsem.
3. Hoe is het weer nu? Zonnig, droog en vrij warm. Ze zeggen dat het wel eens de allerlaatste zomerdag van het jaar zou kunnen zijn... Genieten geblazen dus! Ik hou niet zo van de herfst en de winter, maar ik ga er niet over klagen want ik vind dat we een enorm schone zomer hebben gehad! We zijn echt verwend geweest qua zonnige weekends de voorbije maanden!




4. Rij je met de auto? Zo ja, heb je al eens een ongeluk gehad? Ik rij heel graag met de auto. Ik ben voor mijn job vaak on the road en ik vind dat superleuk. Ik heb al één keer met mijn zijkant langs een afvalcontainer geschuurd, en ik ben ook eens frontaal op de bumper van mijn voorligger gereden toen die bruusk remde. Maar telkens met enkel wat blikschade en een beetje schrik als gevolg. Ik heb nog geen major car crashes gehad, en ik hoop dat het mij ook nooit zal overkomen. 
5. Hoe laat was je deze morgen wakker? Om 6u20. Ik sta elke weekdag op dat uur op. Ik neem dan eerst een douche en maak me rustig klaar. Rond 6u50 haal ik Emil uit bed zodat hij kan ontbijten en ik intussen zijn boterhammen kan smeren en zijn spullen kan klaarleggen voor school, en ook mijn eigen ontbijt en lunch kan maken. Het lijkt een ontiegelijk vroeg uur, maar ik heb er geen problemen mee. Ik sta graag vroeg op!
6. Wanneer heb je voor het laatst gedoucht? Deze ochtend. Ik neem elke ochtend een douche. Ik kom niet graag ongewassen de deur uit.
7. Wat is de laatste film die je hebt gezien? Het is alweer een hele tijd geleden dat ik naar de cinema geweest ben... Dat komt er gewoonweg niet meer van! Vorig weekend keek ik naar "The Hobbit" op tv. Maar ik moet het laatste uur van de film nog bekijken, want ik was in slaap aan het vallen en ben dan maar in bed gekropen... Niet omdat ik de film slecht vond hoor, ik was gewoon moe omdat ik een drukke week gehad had.
8. Wat staat er in je laatste sms’je? "Muse" naar 4342. Ik smste deze week volop mee, net zoals vele andere fans wellicht, om een ticket te winnen voor de exclusieve Muse-showcase ten voordele van Artsen Zonder Grenzen, in het kader van Music For Life van Stubru. Ik heb niet gewonnen, maar met elke sms heb ik wel 1€ aan het goede doel geschonken. Zeker dezer dagen kan de organisatie die steun wel gebruiken om vluchtelingen te verzorgen.
9. Wat is je ringtone? Ik heb even moeten kijken in mijn telefoon want ik wist het niet... Het is "Over The Horizon", een vrij standaard Samsung-ringtone. Ik hoor hem niet zo vaak, omdat ik het geluid van mijn gsm altijd zeer stil zet. Anders word ik constant afgeleid door alle pieps en bieps :-)
10. Ben je al eens in een ander land geweest? Uiteraard, ik denk  dat er weinig mensen zijn die nog niét naar het buitenland geweest zijn. Ik heb mijn hart verloren in the USA, dus daar ga ik zeker nog opnieuw naartoe. Ik wil ook graag eens op safari in Afrika, en gaan road trippen in Nieuw-Zeeland. Sparen is dus de boodschap, denk ik dan :-)
11. Hou je van sushi? Niet speciaal. Ik eet het wel, maar ik ga er zeker niet speciaal voor op restaurant gaan. 
12. Heb je ooit medicijnen geslikt om sneller in slaap te vallen? Geen slaappil an sich, maar wel al eens een pijnstiller met codeïne om vlotter te kunnen slapen. Die kreeg ik bijvoorbeeld nadat mijn wijsheidstanden getrokken waren.
13. Waar doe je je boodschappen? Ik wissel af tussen Colruyt (meestal Collect&Go) en Delhaize. Naast mijn werk is er een Aldi-filiaal, dus daar spring ik ook geregeld eens binnen.
14. Heb je broers en zussen? Ik heb een broer Ward (35), een zus Katrien (33) en een stiefbroer David (33). Ikzelf ben dus het "kakkernestje" van het gezin :-)
15. Heb je een computer of een laptop? Ik werk op een laptop. Op het werk is hij gekoppeld aan een groot scherm.
16. Hoe oud zal je zijn de volgende keer dat je je verjaardag mag vieren? Op 10 augustus 2016 zal ik 33 worden. Maar dat is nog heel veraf en ik wil er nog niet aan denken! Ik word niet zo graag ouder...
17. Draag je een bril of lenzen? Nope, ik heb zeer goede ogen. Ik ben daar best wel trots op!
18. Verf je je haar? Nog nooit gedaan en ik ben het niet van plan. Ik vind dat ik een mooie natuurlijke haarkleur heb, lichtbruin met een blonde schijn. In de zomer ben ik altijd wat blonder, een leuke summer glow. Mensen vragen mij soms of ik blonde mèches in mijn haar laat leggen, maar alles is dus 100% puur natuur! 



19.Wat ben je vandaag nog van plan? Vanavond ga ik samen met mijn vriend naar "Amaluna" van Cirque du Soleil gaan kijken in Brussel. Ik ben nog nooit naar een voorstelling van hen geweest. We konden aan kaarten geraken via Pieterjan zijn werk. Ik ben heel benieuwd!
20. Wanneer heb je voor het laatst gehuild? Nog niet zo lang geleden... Vorige week woensdag, nadat ik Emil had afgezet op zijn tweede schooldag. En ik voorspel dat ik morgen ga wenen van het lachen, want ik ga brunchen met mijn vriendinnen en dat is altijd dolle pret :-)
21. Wat is je favoriete pizzabeleg? Vegetale of frutti di mare (met véél look aub!).
22. Eet je liefst een hamburger of een cheeseburger? Geen van beide. Ik eet geen hamburgers, niet alleen voor het vlees maar gewoon ook omdat ik die combinatie niet zo lekker vind. 
23. Heb je al eens een nachtje doorgetrokken? In mijn studententijd deed ik dat geregeld eens. Ik kon dan zaterdagnacht uitgaan, thuiskomen om 6u en dan onmiddellijk doorgaan naar de bakker waar ik van 7u tot 12u werkte. Vandaag ga ik graag nog eens goed weg, maar het gebeurt gewoon veel minder. Ik heb wel niet zoveel slaap nodig. Ik ga meestal pas na 23u slapen en om 6u20 ben ik al uit de veren. Ik kan dus perfect een avond op stap gaan, laat in bed kruipen en de volgende dag fris als een hoentje zijn. Dat is wel een voordeel, met een actieve kleuter in huis :-)
24. Wat is de kleur van je ogen? I'm a brown-eyed girl!
25. Merk je het verschil tussen Pepsi en Coca Cola? Ik denk het wel. Tot in januari dronk ik heel veel Cola Light en Zero. Maar ik ben ermee gestopt omdat het echt heel slecht voor je is, al die zoete troep... Ik kan Pepsi en Cola dus wellicht wel van elkaar onderscheiden, maar ik drink het drankje liever niet meer. Geef mij maar een ijskoud glas spuitwater! Of ook lekker: kokoswater, dat zit ook niet tsjokvol overbodige rommel zoals veel andere drankjes... Ik merk enorm veel verschil met toen ik nog frisdrank dronk: ik heb nu veel meer energie en suikerdipjes behoren tot het verleden!



Ziezo, dit was een lange tag. Als jullie ook zin hebben om mee te doen, laat het dan zeker weten en dan kunnen we meelezen!
Fijn weekend allemaal!
Love, Josie xo

10 opmerkingen:

  1. Haah ik ging hem doorspelen aan je. Hij staat geparkeerd in evernote!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moh, wij zijn vrijdagavond ook naar Amaluna geweest! Mooi he 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allee zeg... Dan hebben we elkaar vast wel gekruist! Ik vond het supermooi.

      Verwijderen
  3. Heb hem ondertussen ook gepost!

    Was eens leuk om doen!

    Heel leuk ook om jouw antwoorden te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om je antwoorden te lezen!

    Kokoswater... Brr... ongetwijfeld heel gezond maar het klinkt echt gruwelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft een zeer specifieke smaak die niet iedereen kan appreciëren, denk ik. Maar ik vind het heerlijk, het is zo verfrissend. De ideale after-workout drink!

      Verwijderen
  5. Ik ben zo vrij geweest deze tag te stelen. Wat een leuke, enthousiaste blog hier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toegelaten hoor! :)
      Bedankt voor het compliment... Ik ga zeker ook eens piepen op jouw blog!

      Verwijderen