vrijdag 16 april 2021

37 dingen die Josie niet kan

Er zijn veel dingen die ik goed kan, zoals blijven lachen als ik aan het wandelen ben in 't bos in de gietende regen én de wind hoewel ik regen en koude echt háát. Maar er is natuurlijk ook veel dat ik niét kan. En dat vind ik totaal niet erg: 't zou maar saai zijn moest ik alles kunnen hé! Ik heb eens diep nagedacht en zo kwam ik tot dit lijstje van 37 dingen die ik niet kan. Niet toevallig 37, want dat is mijn leeftijd. Chance dat ik nog zo'n jong ding ben, anders had ik serieus mijn hersenen mogen pijnigen hoor!


Josie kan niet...

  1. haar auto langer dan 2 dagen rommel- en kruimelvrij houden nadat ze hem gekuist heeft (of heeft laten kuisen door haar zoon om te kopen met ne zak spekken + extra schermtijd).
  2. naar een stad gaan zonder daar minstens één boekenwinkel binnen te stappen/sluipen.
  3. uit een boekenwinkel stappen/sluipen zonder iéts gekocht te hebben, al is 't maar een verjaardagskaartje of een nieuwe stilo (want ze heeft er nog niet zo heel veel, vindt ze van zichzelf).
  4. zonder haar kiwi 's morgens bij het ontbijt (no kiwi = geen zonnetje in huis). 
  5. het over haar hart krijgen om eten in de vuilbak te kieperen en dus vriest ze alles maniakaal in, zelfs restjes geraspte kaas en al.
  6. één glas alcohol drinken zonder daarna volledig op haar kop te staan of uit de zetel te vallen van zattigheid.
  7. één tas koffie drinken zonder daarna zo opgedraaid te zijn gelijk een heel leger duracell-konijnen.
  8. veel geld uitgeven aan een telefoon, elektronica, een auto en allemaal zo van die dingen want dat interesseert haar eigenlijk geen fluit.
  9. haar werkmails gedurende een halve dag niet checken (tenzij ze op vakantie is, dan lukt het al ne keer een half dagske).
  10. tot langer dan 8u30 's morgens in haar bed liggen zonder honderd keer te denken dat ze haar tijd gigantisch aan 't verdoen is.
  11. opstaan zonder een idee te hebben - soms vaag maar meestal zeer duidelijk en welomlijnd - van wat ze die dag allemaal wil/zal/moet doen.
  12. op een luchthaven zijn zonder ne keer aan alle parfumkes te gaan ruiken in de tax free (en meestal ook eentje te kopen).
  13. gaan tanken zonder nafte te morsen op haar handen, jas en/of schoenen.
  14. naar de winkel gaan zonder minstens één iets belangrijks te vergeten, ook al staat het op haar zorgvuldig opgesteld boodschappenlijstje.
  15. wachten tot ze weer op restaurant kan gaan of een lekkere thee kan gaan drinken in een koffiebar of een drankske op een zonnig terraske!!!!!
  16. meer zonder haar lieve poetsvrouw die elke 2 weken een half dagje komt kuisen in haar huis zodat ze zelf die tijd kan besteden aan dingen die ze beter kan en liever doet.
  17. de vuilniszakken buitenzetten zonder te zagen (tegen haar eigen) hoe lastig dat wel is (en zeker als 't dan nog ne keer PMD en/of papier is ook!).
  18. een serie binge-watchen op een paar avonden tijd.
  19. verdragen dat hondenbaasjes hun beest niet aan de leiband houden waar het wél moet en dan mega verwonderd zijn dat ze boos is omdat hun dier haar bespringt "want allee madammeke 't is nochtans zo nen braven ze!"
  20. tegen racisten, azijnpissers, zelfverklaarde "coaches" in vanalles en nog wat en mensen denken dat ze over alles en iedereen een mening moeten hebben en die dan ook nog ne keer moeten delen met gans de wereld.
  21. goed tegen haar verlies bij Monopoly en word een regelrechte ambetante kalle als een van haar  tegenspelers Brussel Nieuwstraat en Antwerpen Meir heeft, en zeker met dan nog ne keer huizen en hotels erop!!!
  22. begrijpen dat er mensen zijn die zoiets eten als een koeientong (al dan niet in madeirasaus) want serieus: dat beest heeft daar haar eigen derrière mee gewassen hé.
  23. een dag laten passeren zonder minstens één uur in de buitenlucht geweest te zijn en toch liever langer.
  24. op vakantie een ganse dag aan 't strand of 't zwembad doorbrengen of ze wordt compleet kierewiet.
  25. een buitenlandse stad bezoeken zonder minstens één kerk te zijn binnen geweest want ze is niet gelovig maar ze houdt zo van de rust in kerken!
  26. luisteren naar het zoveelste "en toen ben ik gevallen en deed het superveel pijn met bloed en al en nu heb ik dus weer een blauwe plek erbij hé mama" verhaal van haar zoon zonder subtiel te te zuchten of met haar ogen te rollen.
  27. oprecht "joepie" roepen als haar zoon content is dat Club Brugge gewonnen heeft.
  28. duuzend eyerolls onderdrukken als Club Brugge verloren heeft en haar zoon weer maar eens beweert dat het de schuld van "de scheids" is.
  29. de ganse nacht slapen zonder minstens 2 keer wakker te worden om pipi te doen.
  30. lief zijn tegen haar kat als die weeral ne keer haar schoon boeketje bloemen heeft opgefret.
  31. deftig hemden strijken (en is dus blij dat ze dat als single vrouw niet meer moet doen).
  32. zelf de klok aanpassen van haar oven als het winteruur is zodat die meestal nog op zomeruur staat tot het weer zomeruur is, wat dan wel weer mega handig is.
  33. in Gent zijn zonder constant te denken: aaah, dat is hier toch zo wijs jong, ooit verhuis ik naar hier!!!
  34. aan "niks" denken en kan zich eigenlijk ook niet voorstellen dat iemand dat überhaupt kan.
  35. meer zich voorstellen hoe het was om voor een baas te werken en niet haar eigen ding te kunnen doen.
  36. een plant langer dan een maand in leven houden zonder dat de plantendokter a.k.a. haar lieve mama op huisbezoek moet komen en soms wat reanimatie-technieken moet toepassen.
  37. een maand lang geen voet binnenzetten in de kringloopwinkel (tenzij er weer eens een lockdown is en dan ziet ze daar vree van af).

Sommige dingen zou ik wel willen kunnen, andere eigenlijk niet. Het is aan jullie om te raden wat wel en wat niet... Laat het gerust weten in de comments! :)

Liefs, Josie xo

2 opmerkingen:

  1. Mijn auto kan ik meestal lang rommelvrij houden, maar sinds het thuiswerken rij ik niet zoveel meer rond natuurlijk :-) Series bingen of uren op een strand liggen is evenmin aan mij besteed, maar mij na 8u30 nog eens omdraaien in mijn bed lukt wél perfect. Ik vind dat op een manier wel zonde van de tijd, maar kan er toch enorm deugd van hebben. En hoera voor de rust in kerken! Vooral ook lekker fris in de zomer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo veel herkenbare dingen, vooral nummertje 34 dan. En 3: ook schuldig!
    Je geeft me inspiratie voor een toekomstige blogpost bij mij :-).

    BeantwoordenVerwijderen