vrijdag 2 april 2021

Hier werd Josie de laatste tijd gelukkig van

Af en toe maak ik hier eens een lijstje van de kleine, simpele dingen in 't leven die mij content maken. Want het cliché klopt echt wel hé: het zijn de eenvoudigste dingen die vaak de leukste en de mooiste zijn en toffe herinneringen opleveren. Ik deel hier dus met veel plezier mijn kleine gelukskes van de maand maart!


De lente die eindelijk haar intrede maakt na een (veel te) donkere, (veel te) lange en (naar mijn goesting veel te) koude winter ♥ Eerst nog een beetje liggen lezen in mijn bed voor ik opsta en aan mijnen dag begin ♥ Op stap gaan met Emil en samen veel leute maken, vaak met vree onnozele dingen ♥ De zon die eindelijk weer schijnt na een paar very shitty regendagen ♥ Genieten van een lekkere, eenvoudige maaltijd zoals deze yummie wok of een snelle lunchsalade met quinoa en avocado die ik de laatste tijd zeer vaak klaarmaak, of een super makkelijke maar oh zo lekkere spaghetti puttanesca (met tomatensaus, ansjovis, kappertjes en olijven)  Mijn hoofd leeg wandelen in het bos na een drukke werkdag. Zelfs na honderden wandelingen vind ik nog altijd rust in het bos  Een klant die laat weten dat hij de teksten die ik schreef echt "subliem" vindt, of iemand anders die zijn mail begint met "dag topper"  Naar de kapper gaan na 8 maanden en mij daarna als herboren voelen   Een mooie quote tegenkomen in een interview met Thomas Vanderveken: "If equal love cannot be, let the more loving one be me". Het is een citaat van dichter W.H. Auden over onvoorwaardelijke liefde, ik vind het echt heel mooi ♥ Rondsnuisteren in de Kringloopwinkel. Of in "de bakken" in den Aldi ♥ Me-time in mijn favoriete biowinkel en allemaal superlekkere dingen kopen. Ook dat is zelfzorg! ♥ De gesprekken in het Whatsapp-groepje van de Wandelbitches (mijn vast wandelgroepje van 4). Soms hilarisch, soms eens lekker zagen en ranten tegen elkaar want daar zijn we vriendinnen voor hé ♥ De kleuren en geuren van de lente (zie foto) ♥ Mijzelf verwennen met verzorgingsproductjes in The Body Shop ♥ Gaan wandelen met mijn mama en stiefpapa op een zonnige zondagmiddag en mij weer efkes "het kindje" voelen. En supergoed kunnen babbelen met hen onderweg, da's toch anders dan als Emil erbij is (wat natuurlijk ook tof is hé!) ♥ Waardevolle gesprekken met mijn psychologe, waar ik ontzettend veel aan heb op alle vlakken van mijn leven ♥ Taart op zondag, een nieuwe vaste gewoonte van mij sinds een tijdje. Ik geniet er altijd zo van! Bij Vero Caffe in Brugge hebben ze bijvoorbeeld suuuuuperlekkere taartjes ♥ Een superlieve boodschap en een toffe mok van mijn metekindje (zie foto), die ik al veel te lang niet meer gezien heb door je weet wel wat ♥ Emil trakteren op het eerste ijsje van 't seizoen ♥ Liggen dobberen, lezen en dromen in een zalig warm bad ♥ Mooie wijsheden op mijn theezakjes, bv. "Do it or do not do it, but stop trying" en nog zoveel meer... (zie foto) ♥ Emil die lollen vertelt, in 99% van de gevallen zijn dat vree flauwe lollen waarmee hij zodanig strijk ligt dat ik er ook de slappe lach van krijg ♥ Voor de eerste keer gaan lopen in blote beentjes. Want alles is gewoon véél leuker met blote benen!!!!!!! ♥ Gewekt worden door het gefluit van vogeltjes en een wolkenloze hemel. Dan weet ik: today is gonna be a good day! ♥ Als zelfstandige de luxe hebben om mijn dag zelf in te delen en dus pauze pakken om een frisse neus te halen buiten op het moment dat het zonneke schijnt ♥ Veel leuke nieuwe werkopdrachten na een iets rustigere periode... I love love love loooooove my job!!!! ♥ Rode kaakskes na een hele dag in de buitenlucht. Ik ben een koukleum en altijd afspreken met mensen buiten is soms de hel voor mij, maar ik heb het er echt wel voor over. Liever een beetje kou lijden en de mensen kunnen zien die ik graag zie, dan hen helemaal niet zien ♥ Verse bloemekes in huis (helaas worden ze soms wel opgefret door miss Muffin) ♥ Grappige pindakaas in den Aldi van het merk "Helaes Pindakaas". You just gotta love den Aldi! (zie foto)  Mooie, lieve reacties krijgen op mijn blogjes, zoveel deugd dat dat doet! ♥ De zee zien als ik voor een interview in Oostende moet zijn ♥ In Brugge zijn ♥ In Gent zijn ♥ In Brussel zijn ♥ Beseffen dat ik de liefste familie en de liefste vriendinnen heb Supertoffe interviews voor mijn werk, zoals onlangs met Michèle Cuvelier van StuBru. Zo'n toffe madam seg! ♥ Mijzelf na een werkweek belonen met een tripje in de Kringwinkel (op de laatste dag dat hij open is voor de zoveelste lockdown) en daar een leuke tegelwijsheid op de kop tikken voor ocharme 1,25 euro want 't was korting op de fluo-oranje etiketjes (zie foto) ♥ Beginnen in een nieuw boek en meteen volledig in het verhaal zitten, dat heb ik nu met "De Kolibrie". Ik kan zo uitkijken naar mijn leesmoment hierdoor! (zie foto) ♥ Supermooie herinneringen aan mijn kindertijd en jeugd als ik foto's uit de oude doos bekijk (zie foto) 






Wat waren/zijn jullie kleine geluksmomentjes de afgelopen tijd? 

Liefs, Josie xo

2 opmerkingen:

  1. Zoveel leuke kleine gelukjes! Ik genoot vooral van weinig schermtijd vorige week. Zoveel voldoening van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke opsomming van mooie momenten! Ik genoot de afgelopen tijd vooral ook van de kleine dingen: de zon die schijnt, onnozel doen met Tuur, bloemetjes krijgen, ...

    BeantwoordenVerwijderen